Alonso és Massa kezdett a teszttabella élén
Barcelonában aratott diadala után Fernando Alonso a Paul Ricard-i tesztelés első napján is a tabella élére állt, miközben hét istálló látott hozzá a Monacói Nagydíjra való felkészülésnek. A második legjobb köridőt Felipe Massa érte el.
A Forma-1-es csapatok zöme kedden a dél-franciaországi Paul Ricard tesztpálya 2D jelű konfigurációján folytatta idei tesztprogramját, melynek középpontjában a Monacói Nagydíjra való felkészülés állt.
A 3593 méteres, Monte Carlo vonalvezetését idéző aszfaltcsíkon a három tesztpilóta mellett nem kevesebb, mint kilenc versenyző körözött az első napon, a legjobb köridőt is egyikük, a világbajnok Fernando Alonso állította fel.
A Renault spanyol klasszisa, aki hazai győzelme után két nappal látott munkához, a délelőtt folyamán a beállítások tökéletesítésével foglalkozott, az ebédszünetet követően pedig a monacói gumiválasztást készített elő - mindösszesen 143 kör során.
Csapattársa, a tesztpilóta Heikki Kovalainen a maga 174 körével gondoskodott róla, hogy a Renault a nap legszorgalmasabb alakulatának bizonyuljon. A fiatal finn először a vadonatúj, 6-os sorszámú R26 kasztnit járatta be, majd a Michelin általános gumifejlesztési programjában segédkezett.
Alonso mögött a második leggyorsabb a Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa lett, aki 128 kört töltött a Bridgestone abroncsok tesztelésével, és mindössze huszonegy ezreddel ért el gyengébb köridőt a spanyolnál.
Nem sokkal volt lemaradva a Toyota olasz pilótája, Jarno Trulli sem, aki az új TF106B tesztelésével töltötte ki munkaidejét. A Monacóban bevetni készült kasztni az autosport.com helyszíni jelentése szerint a korábban ugyanitt tesztelt változatához képest is jelentős aerodinamikai újításokat vonultatott fel. A másik Toyotát Ralf Schumacher vezette.
A Renault és Ferrari mögötti lemaradását csökkenteni igyekvő McLaren-Mercedes két versenyzője, Kimi Räikkönen és Juan-Pablo Montoya segítségét vette igénybe az MP4-21 fejlesztéséhez. A két ász összesen 171 kört töltött a pályán, időeredményeik alapján a teszttabella ötödik-hatodik helyére kerültek.
Mögöttük a BMW-Sauber párosa végzett: Nick Heidfeld és Robert Kubica tesztpilóta délelőtt egyaránt a Monacóra szánt aero-beállításokkal foglalkozott, délután pedig mindketten a Michelinek tesztprogramjára váltottak - a német a keverékeken, a lengyel a konstrukción dolgozott.
A Red Bull két autóval vett részt a tesztnapon, ám sem Christian Klien, sem Robert Doornbos tesztpilóta nem ért el versenyképes köridőt az RB2 volánja mögött, melynek legközelebbi frissítőcsomagja a június 11-i Brit Nagydíjra várható. Mindkettejüket megelőzte Scott Speed, akinek csapata, a Toro Rosso a kanyargós Monacóban előnyt kovácsolhat lefojtott, de nyomatékos V10-es erőforrásából.
A Renault, a McLaren, a Ferrari és a BMW adatai hivatalosak, a többi eredményei az autosport.com közlésén alapulnak. Más források eltérő adatokról számolhatnak be.
|
|
Tesztek - 1. nap |
Paul Ricard 2D |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Paul Ricard (2D), Franciaország |
|
|
|
Időpont: |
2006. május 16., kedd |
|
|
|
Pályahossz: |
3593 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
|
|
|
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:05.686 |
196.919 |
|
|
143 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:05.707 |
196.856 |
0.021 |
0.021 |
128 |
|
3. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:05.752 |
196.721 |
0.066 |
0.045 |
117 |
|
4. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
M |
1:05.889 |
196.312 |
0.203 |
0.137 |
174 |
|
5. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:05.996 |
195.994 |
0.310 |
0.107 |
68 |
|
6. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:06.177 |
195.458 |
0.491 |
0.181 |
103 |
|
7. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:06.466 |
194.608 |
0.780 |
0.289 |
100 |
|
8. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:06.588 |
194.251 |
0.902 |
0.122 |
123 |
|
9. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:06.725 |
193.852 |
1.039 |
0.137 |
151 |
|
10. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:07.009 |
193.031 |
1.323 |
0.284 |
104 |
|
11. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:07.016 |
193.011 |
1.330 |
0.007 |
65 |
|
12. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:07.760 |
190.891 |
2.074 |
0.744 |
83 |
|
|
|
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0076 mp.) | |
|