Michael Schumacher visszavágott Alonsónak
San-Marino Nagydíjának hétvégéje a kezdetektől Michael Schumacherről és a Ferrariról szólt. Pénteken megszerezte a nap leggyorsabb körét, szombaton megnyerte a harmadik edzést, és az időmérőn való elsőségével megdöntötte Ayrton Senna rekordját.
Ezek után, ráadásul még meg is nyerte a versenyt. Pedig a futam felénél kiderült, hogy bizony a potenciális győzelmi várományos hirtelen vesztett helyzetbe került.
Alonso autójában ugyanis a második kiállásig annyi benzin volt, hogy akár több körrel is tovább kinn tudott volna maradni, mint Schumacher, s megszabadulván az előtte bevehetetlen bástyaként tornyosuló versenyautótól, vélhetően megnyerte volna a futamot.
A Renault szakemberei azonban nagyon elkapkodták a dolgot. Megpróbálták kivenni Schumacher mögül Alonsót, hogy majd egy légüres térben autózva szerez annyi előnyt, hogy mire Schumit is a boxba hívják, ő kerül az első helyre.
Azonban a Ferrarinál egy pillanat alatt reagáltak erre, hiszen tudták, hogy ma csak úgy nyerhetnek, ha a spanyolt maguk mögött tartják. Kihívták hát a hétszeres világbajnokot is egy körrel később, és s a trükk be is jött.
Schumacher Alonso elé tudott visszajönni, és így folyatódhatott a már majd 10 körrel korábban elkezdett macska-egér játék. Az a fajta komoly csata, amit éppen egy évvel korábban láthattunk tőlük. Csak akkor fordított volt a sorrend, és az öreg róka kergette, az akkor még nem világbajnok Alonsót.
Most azonban már két világbajnok vérre menő csatáját láthattuk, akik közül úgy tűnik a több mint 10 évvel idősebb bírta jobban idegekkel. Pedig elméletileg menekülni, avagy feltartani a másikat jóval erősebben őrli az idegeket, mégis Alonso volt az, aki többször is -piciket csupán, de- hibázgatott.
A hétszeres világbajnok viszont -ha nem is szélvész gyorsan- de biztos kézzel robogott a cél felé, s 62 kör megtétele után elsőként robogott át a célvonalon.
A harcos páros mögött az egyébként csak a hetedik helyről rajtoló Juan-Pablo Montoya ért be, aki már több, mint 15 másodperces hátrányban volt. Ám neki is jutott egy Ferrari, méghozzá Felipe Massáé, akivel a verseny vége felé egész közel kerültek egymáshoz. Sőt, a legvégére egy erős McLaren-Ferrari-McLaren szendvicsalakult ki, miután a kerékcserét elég későre datáló Raikkönen is beszállt a csatába.
Hogy hova tűntek a Hondák? Jenson Buttonnal a nyalókás emberke szúrt ki, amikor idő előtt zöld jelzést adott, Barrichello, pedig már a legelejétől kezdve nem volt versenyben igazából. Így történhetett meg, hogy a második helyről rajtoló Jenson Button Webber mögött a hetedik lett, míg Rubens Barrichello csak a 10. helyre volt jó.
Ami a látnivalókat illeti, a Schumacher-Alonso párharcon kívül leginkább az Ide-Albers ütközés borzolta az idegeket az első körben. A fiatal japán versenyző megpróbált beszűrni a Midland mellé, de az autók útjai összetalálkoztak, s miután a kerekek értek össze elsőként, így Albers autója jócskán elrugaszkodott az aszalttól, és csak néhány bukfenc után állapodott meg a kavicságyban. Ráadásul fejjel lefelé. Mindettől függetlenül, ha morcosan is, de sérülés nélkül szállt ki az autójából a holland versenyző.
Michael Schumacher ezzel az elsőségével visszaugrott a tabella második helyére, de egyelőre nagyon nagy a hátránya a 36 pontjával az élen álló Alonsóval szemben.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Gumi |
Hátrány |
1. |
M.Schumacher |
Ferrari |
(B) |
1ó31:06.486 |
2. |
Alonso |
Renault |
(M) |
+ 2.096 |
3. |
Montoya |
McLaren-Mercedes |
(M) |
+ 15.868 |
4. |
Massa |
Ferrari |
(B) |
+ 17.096 |
5. |
Raikkonen |
McLaren-Mercedes |
(M) |
+ 17.524 |
6. |
Webber |
Williams-Cosworth |
(B) |
+ 37.739 |
7. |
Button |
Honda |
(M) |
+ 39.635 |
8. |
Fisichella |
Renault |
(M) |
+ 40.200 |
9. |
R.Schumacher |
Toyota |
(B) |
+ 45.511 |
10. |
Barrichello |
Honda |
(M) |
+ 1:17.851 |
11. |
Rosberg |
Williams-Cosworth |
(B) |
+ 1:19.675 |
12. |
Villeneuve |
BMW-Sauber |
(M) |
+ 1:22.370 |
13. |
Heidfeld |
BMW-Sauber |
(M) |
+ 1 kör |
14. |
Liuzzi |
Toro Rosso-Cosworth |
(M) |
+ 1 kör |
15. |
Speed |
Toro Rosso-Cosworth |
(M) |
+ 1 kör |
16. |
Monteiro |
MF1-Toyota |
(B) |
+ 2 kör |
Leggyorsabb kör: Alonso, 1:24.569
Kiesettek:
Versenyző |
Csapat |
Gumi |
Kör |
Coulthard |
Red Bull-Ferrari |
(M) |
48 |
Sato |
Super Aguri-Honda |
(B) |
45 |
Klien |
Red Bull-Ferrari |
(M) |
41 |
Ide |
Super Aguri-Honda |
(B) |
24 |
Trulli |
Toyota |
(B) |
7 |
Albers |
MF1-Toyota |
(B) |
1 |
|