Kovalainen az élen zárta az utolsó napot
Abszolút Renault dominancia alakulat ki a barcelonai tesztsorozat pénteki napján, hiszen a csapat tesztpilótája, Heikki Kovalainen az első, míg Giancarlo Fisichella a második helyen végzett.
Az összesen 132 kört teljesítő finn versenyző hozzávetőlegesen 0.4 másodperccel futott jobb köridőt az 1:14.302-es időeredménnyel másodikként befutott Fisichellánál.
Jarno Trulli - aki a csütörtöki napon az első helyre repítette TF106-os versenygépét - ezúttal a harmadik pozícióra elegendő köridővel zárta a napot. A Toyota alakulatnál a gumiabroncsok tesztelése mellett az autó beállításával és néhány új elem kipróbálásával is foglalkoztak.
Jenson Button tovább folytatta a Honda beállításaival kapcsolatos teendőket, valamint abban igyekezett segíteni, hogy minél pontosabban be tudják határolni a gumiabroncsok melegedésének okát, amely a legutóbbi Ausztrál Nagydíjon komoly gondot jelentett a számukra.
Button többek között új első légterelő szárnyat és egyéb új fejlesztésű aerodinamikai elemeket is pályára vitt a spanyolországi ringen. Összesen 131 kört teljesített a Honda Racing angol versenyzője, aki Jarno Trulli mögött a 4-dik helyre sorakozott fel.
A másik Honda versenygéppel Rubens Barrichello folytatta a munkát, aki ezúttal 54 kör megtételét követően a 8-dik helyre tudta behozni autóját.
A Ferrari alakulat hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher egy teljesen új fejlesztésű csomaggal ellátott 248 F1-el rótta a köröket. Igyekezetének eredményeképpen 1:14.752-es köridejével az 5-dik lett a felkészülésüket végző pilóták mezőnyében.
A McLaren alakulat finn pilótája, Kimi Räikkönen és csapattársa, Juan Pablo Montoya sem tétlenkedett. Kettejük között mindössze 0.1 másodpercnyi időkülönbség alakult ki. Räikkönen végül a 6-dik, kolumbiai márkatársa pedig a 7-dik helyre hozta be az MP4-21-es névre hallgató négykerekűt.
Montoya számára nem volt teljes mértékben zavartalan a pénteki nap, mivel a délutáni edzés alkalmával kicsúszásának következtében piros zászlóval félbe kellett szakítani a felkészülést. Ezzel azonban nem ért végett a pech szériája. A spanyol pálya célegyenesében bekövetkezett mechanikai meghibásodás miatt ugyanis második alkalommal is meg kellett állítani az edzést, hogy eltávolítsák az útból a „tehetetlen" ezüstnyilat.
A BMW-Sauber istálló versenyzőinek is elég fordulatos volt a mai nap. Jacques Villeneuve - aki végül a 10-dik lett - versenygépe is megmakacsolta magát, aminek következtében ismét piros zászló lengetésére kényszerültek a spanyol pályabírók. A másik BMW-vel hajtott négykerekűt terelgető Robert Kubica pedig három alkalommal is elhagyta a pálya vonalvezetését. A csapat lengyel tesztpilótája végül a 13-dik helyre elegendő köridőt tudta megautózni.
A kicsúszásokkal és a mechanikai meghibásodásokkal tarkított nap ezzel még nem zárult le. A Williams-Cosworth osztrák nemzetiségű tesztpilótája, Alexander Wurz ugyanis a pálya négyes számú kanyarívében kicsúszott autójával, és a gumifalnak csapódott.
Wurz sérülés nélkül megúszta a balesetet, aki végül a szerelők gyors munkájának köszönhetően délután ismét pályára léphetett.
A másik FW28-as autóval Mark Webber volt akcióban, akinek viszont gumiprobléma miatt történt egy kisebb balesete. A Bridgestone szakemberei a történteket követően elkezdték megkeresni a meghibásodás pontos okát. Webber végül a 11-dik, Wurz pedig a 15-dik helyen zárta a pénteki napot Barcelonában.
Barcelona - 4. tesztnap (2006.04.14)
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Gumi |
Köridő |
Körök száma |
1. |
H. Kovalainen |
Renault |
(M) |
1:13.926 |
132 |
2. |
G. Fisichella |
Renault |
(M) |
1:14.302 |
90 |
3. |
J. Trulli |
Toyota |
(B) |
1:14.686 |
86 |
4. |
J. Button |
Honda |
(M) |
1:14.708 |
131 |
5. |
M. Schumacher |
Ferrari |
(B) |
1:14.734 |
78 |
6. |
K. Räikkönen |
McLaren-Mercedes |
(M) |
1:14.752 |
100 |
7. |
J. P. Montoya |
McLaren-Mercedes |
(M) |
1:14.878 |
30 |
8. |
R. Barrichello |
Honda |
(M) |
1:15.018 |
54 |
9. |
F. Massa |
Ferrari |
(B) |
1:15.217 |
76 |
10. |
J. Villeneuve |
BMW-Sauber |
(M) |
1:15.321 |
98 |
11. |
M. Webber |
Williams-Cosworth |
(B) |
1:15.338 |
83 |
12. |
A. Davidson |
Honda |
(M) |
1:15.583 |
69 |
13. |
R. Kubica |
BMW-Sauber |
(M) |
1:15.791 |
97 |
14. |
R. Schumacher |
Toyota |
(B) |
1:16.041 |
67 |
15. |
A. Wurz |
Williams-Cosworth |
(B) |
1:17.752 |
21 |
16. |
T. Sato |
Super Aguri-Honda |
(B) |
1:19.512 |
13 |
17. |
Y. Ide |
Super Aguri-Honda |
(B) |
Nincs mért kör |
- |
|