Michael Schumacher visszavgott Alonsnak
San-Marino Nagydjnak htvgje a kezdetektl Michael Schumacherrl s a Ferrarirl szlt. Pnteken megszerezte a nap leggyorsabb krt, szombaton megnyerte a harmadik edzst, s az idmrn val elssgvel megdnttte Ayrton Senna rekordjt.
Ezek utn, radsul mg meg is nyerte a versenyt. Pedig a futam felnl kiderlt, hogy bizony a potencilis gyzelmi vromnyos hirtelen vesztett helyzetbe kerlt.
Alonso autjban ugyanis a msodik killsig annyi benzin volt, hogy akr tbb krrel is tovbb kinn tudott volna maradni, mint Schumacher, s megszabadulvn az eltte bevehetetlen bstyaknt tornyosul versenyauttl, vlheten megnyerte volna a futamot.
A Renault szakemberei azonban nagyon elkapkodtk a dolgot. Megprbltk kivenni Schumacher mgl Alonst, hogy majd egy lgres trben autzva szerez annyi elnyt, hogy mire Schumit is a boxba hvjk, kerl az els helyre.
Azonban a Ferrarinl egy pillanat alatt reagltak erre, hiszen tudtk, hogy ma csak gy nyerhetnek, ha a spanyolt maguk mgtt tartjk. Kihvtk ht a htszeres vilgbajnokot is egy krrel ksbb, s s a trkk be is jtt.
Schumacher Alonso el tudott visszajnni, s gy folyatdhatott a mr majd 10 krrel korbban elkezdett macska-egr jtk. Az a fajta komoly csata, amit ppen egy vvel korbban lthattunk tlk. Csak akkor fordtott volt a sorrend, s az reg rka kergette, az akkor mg nem vilgbajnok Alonst.
Most azonban mr kt vilgbajnok vrre men csatjt lthattuk, akik kzl gy tnik a tbb mint 10 vvel idsebb brta jobban idegekkel. Pedig elmletileg meneklni, avagy feltartani a msikat jval ersebben rli az idegeket, mgis Alonso volt az, aki tbbszr is -piciket csupn, de- hibzgatott.
A htszeres vilgbajnok viszont -ha nem is szlvsz gyorsan- de biztos kzzel robogott a cl fel, s 62 kr megttele utn elsknt robogott t a clvonalon.
A harcos pros mgtt az egybknt csak a hetedik helyrl rajtol Juan-Pablo Montoya rt be, aki mr tbb, mint 15 msodperces htrnyban volt. m neki is jutott egy Ferrari, mghozz Felipe Mass, akivel a verseny vge fel egsz kzel kerltek egymshoz. St, a legvgre egy ers McLaren-Ferrari-McLaren szendvicsalakult ki, miutn a kerkcsert elg ksre datl Raikknen is beszllt a csatba.
Hogy hova tntek a Hondk? Jenson Buttonnal a nyalks emberke szrt ki, amikor id eltt zld jelzst adott, Barrichello, pedig mr a legelejtl kezdve nem volt versenyben igazbl. gy trtnhetett meg, hogy a msodik helyrl rajtol Jenson Button Webber mgtt a hetedik lett, mg Rubens Barrichello csak a 10. helyre volt j.
Ami a ltnivalkat illeti, a Schumacher-Alonso prharcon kvl leginkbb az Ide-Albers tkzs borzolta az idegeket az els krben. A fiatal japn versenyz megprblt beszrni a Midland mell, de az autk tjai sszetallkoztak, s miutn a kerekek rtek ssze elsknt, gy Albers autja jcskn elrugaszkodott az aszalttl, s csak nhny bukfenc utn llapodott meg a kavicsgyban. Radsul fejjel lefel. Mindettl fggetlenl, ha morcosan is, de srls nlkl szllt ki az autjbl a holland versenyz.
Michael Schumacher ezzel az elssgvel visszaugrott a tabella msodik helyre, de egyelre nagyon nagy a htrnya a 36 pontjval az len ll Alonsval szemben.
Hely |
Versenyz |
Csapat |
Gumi |
Htrny |
1. |
M.Schumacher |
Ferrari |
(B) |
131:06.486 |
2. |
Alonso |
Renault |
(M) |
+ 2.096 |
3. |
Montoya |
McLaren-Mercedes |
(M) |
+ 15.868 |
4. |
Massa |
Ferrari |
(B) |
+ 17.096 |
5. |
Raikkonen |
McLaren-Mercedes |
(M) |
+ 17.524 |
6. |
Webber |
Williams-Cosworth |
(B) |
+ 37.739 |
7. |
Button |
Honda |
(M) |
+ 39.635 |
8. |
Fisichella |
Renault |
(M) |
+ 40.200 |
9. |
R.Schumacher |
Toyota |
(B) |
+ 45.511 |
10. |
Barrichello |
Honda |
(M) |
+ 1:17.851 |
11. |
Rosberg |
Williams-Cosworth |
(B) |
+ 1:19.675 |
12. |
Villeneuve |
BMW-Sauber |
(M) |
+ 1:22.370 |
13. |
Heidfeld |
BMW-Sauber |
(M) |
+ 1 kr |
14. |
Liuzzi |
Toro Rosso-Cosworth |
(M) |
+ 1 kr |
15. |
Speed |
Toro Rosso-Cosworth |
(M) |
+ 1 kr |
16. |
Monteiro |
MF1-Toyota |
(B) |
+ 2 kr |
Leggyorsabb kr: Alonso, 1:24.569
Kiesettek:
Versenyz |
Csapat |
Gumi |
Kr |
Coulthard |
Red Bull-Ferrari |
(M) |
48 |
Sato |
Super Aguri-Honda |
(B) |
45 |
Klien |
Red Bull-Ferrari |
(M) |
41 |
Ide |
Super Aguri-Honda |
(B) |
24 |
Trulli |
Toyota |
(B) |
7 |
Albers |
MF1-Toyota |
(B) |
1 |
|