Renault: Az j szablyokkal is az len maradhatunk
A Renault alakulata gy gondolja, a jv vben bevezetsre kerl j szablyokkal nem fogjk elveszteni az idei vben megszerzett elnyket. A francia csapat korbban elrulta, V8-as motorja csak ksbb fog bemutatkozni, m emiatt nem aggdnak.
Renault: Az j szablyok ellenre is az len maradhatunk
A Renault alakulata gy gondolja, a jv vben bevezetsre kerl j szablyokkal nem fogjk elveszteni az idei vben megszerzett elnyket. A francia csapat korbban elrulta, V8-as motorja csak ksbb fog bemutatkozni, m emiatt nem aggdnak.
A Renault a 2005-s idnyben mindent kihozott az v elejn bevezetett j aerodinamikai szablyokbl s a hossz lettartam gumikra val ttrsbl, melynek eredmnyekppen sikeresen megszereztk mind az egyni, mind pedig a konstruktri bajnoki cmet.
Annak ellenre, hogy a jv vre elfogadtk az j kitses idmr rendszert s a kerkcserk visszatrst, a Renault fmrnke, Pat Symonds biztos benne, hogy csapata meg tudja tartani az idei vben felptett elnyt, s tovbbra is az len tud maradni.
„Taln nyilvnvalnak ltszik, m az els dolog, amit el lehet mondani, hogy a vltozsok tnyek. ppen ezrt most azon kell dolgoznunk, hogy a lehet legjobban tudjunk reaglni a kialakult helyzetre.” – mondta Symonds.
„Mr a 2005-s vadra is komoly vltoztatsokat eszkzltnk mind a sport-, mind a technikai szablyok tern. Azonban vlemnyem szerint mr akkor is megmutattuk, jl tudunk alkalmazkodni az les helyzetekhez: az autnk az els futamtl kezdve versenykpes volt. Ez nem csak a csapatnak, hanem az sszes partnernknek is ksznhet. Ki kell emelnem kenanyag szlltnkat, az Elf-et, akik a hossz lettartam motorok megvsa rdekben, kimagasl minsg termkeket bocstottak a rendelkezsnkre, valamint a Michelint, akik kivlan alkalmazkodtak a hossz lettartam, strapabr abroncsaikkal az j szablyokhoz.”
„Magtl rtetdik, ha az ember nyer, nem szeretne semmin sem vltoztatni. Azonban a csapat s a partnereink is kszen llnak a kihvsra, s a 2006-os vre is olyan kemnyen kszlnk majd, ahogy azt tettk az idei vre.”
A jv vben bevezetsre kerl j szablyok kihatnak majd a motorhasznlatra is, gy a Renault szakembere szerint ezt is jl t kell majd gondolniuk, hiszen a V8-as motorokrl egyelre mg nincs sok tapasztalatuk.
„Motor gyrtknt, minden egyes szablyvltoztatst komolyan ki kell rtkelnnk, s meg kell nznnk, hogy az miknt hat az egyes terletekre, melyek a mi munknkra is befolyssal lehetnek.” – mondta a Renault motorfelelse, Denis Chevrier.
„Tisztn ltszik, hogy az j idmr rendszer miatt a motoroknak mg az ideinl is hosszabb lettartamnak kell lennik, melyet krlbell plusz 10%-ra becslnk. A kerkcserk jbli visszatrsvel azt is jl t kell gondolnunk, hogy a versenyen mikor, s miknt hasznljuk ki a motorunk adta lehetsgeket, hogy stratgiai elnyhz juthassunk az j abroncsokkal.”
„A vltozsok miatt gy kell belltanunk a prbapadot, s gy kell tesztelni majd a plyn a tli idszak alatt, hogy ezeket a hatsokat szimullni tudjuk. Azonban azt kell mondjam, a fejlesztsek jelenlegi llapotban eddig semmi problmt nem okoztak az j szablyok okozta vltozsok.”
|