A Renault legyzte a McLarent a sanghaji idmrn
Br ehhez valsznleg az eltr zemanyagszintek is hozzjrultak, a Renault meglepetsre kitses gyzelmet aratott a konstruktri VB-cm msik eslyese, a McLaren felett a Knai Nagydj idmr edzsn. Az els rajtsorbl Fernando Alonso s Giancarlo Fisichella startolhat.
A Renault meglepetsszer KO-val kittte a McLarent a Knai Nagydj szombati idmr edzsn, gy a holnapi versenyen, amelyen eldl majd a konstruktri vilgbajnoksg sorsa, idn elszr Fernando Alonso s Giancarlo Fisichella rajtolhat az lrl.
A Renault azonban csak csatt nyert, s semmit sem vehet biztosra, mert a McLarent irnyt Ron Dennis kzvetlenl az idmr utn mosolyogva gy nyilatkozott, hogy Kimi Rikknen akkor sem szerezhette volna meg a pole pozcit, ha nem kvet el nhny vezetsi hibt - clozva ezzel az eltr zemanyagszintekre. Ugyanakkor a mezny egyetlen tagja sem most futotta a htvgi legjobb krt, teht senkitl, a Renault-tl sem vrhatunk szlssgesen rvid els etapot.
A msodik sorbl - zsinrban harmadszor - mg Jenson Button rajtolhat, de meglepen gyors volt a Ferrari is, amely Michael Schumacherrel megszerezte a 6. rajtkockt. Schumacher melll Juan-Pablo Montoya fog nekivgni az v utols futamnak.
Mivel Takuma Satt utlag kizrtk a Japn Nagydjrl, amirt kilkte Jarno Trullit, neki kellett megkezdenie az edzst. Sato, aki utols idmrjt teljestette a BAR szneiben, elrontotta a 6-os szm kanyar fktvjt, s 1:37.083-as kridvel szelte t a clvonalat.
Juan-Pablo Montoynak a clegyenes vgi, szkl fordulban ktszer is korriglnia kellett, de az els mrt ponton mr gy is 0.484, a msodiknl pedig 1.350 msodperccel Sato eltt jrt, s nem okozott meglepetst, amikor 1:35.188-as eredmnnyel az lre llt. Jarno Trulli kre kvlrl pldsan tisztnak tnt, de a Toyota TF105B-vel gy is csak Montoya mg, Satt viszont egy msodperccel megelzve sorolt be.
Antonio Pizzonia tbb apr vezetsi hibt kveten mg htrbb szortotta a japn versenyzt, mieltt Christijan Albers, aki az els kanyarban kszkdtt a Minardival, 1:39.105-s krrel lezrta a kezd tst.
A mr dleltt is remekl Narain Karthikeyan precz krt futva megelzte Satt a Jordannel, s mg Pizzonitl is csak b hrom tizeddel maradt le. Robert Doornbos viszont minardis csapattrsnl, Albersnl is 0.3 msodperccel lassabb volt, de Tiago Monteiro mg a mfre is kicsszott a hts egyenest lezr hajtben, s 4.045 msodperces htrnnyal a 7. helyre kerlt.
Karthikeyant mg Jacques Villeneuve-nek sem sikerlt megelznie a Sauberral, Rubens Barrichello viszont a plya utols szektorban Montoynl is gyorsabb volt, s 0.422 msodperces htrnnyal a 2. helyre, Trulli el juttatta a Ferrarit.
Felipe Massa a msodik mrt pontig mg fej-fej mellett haladt Barrichellval, a plya vgn viszont idt vesztett, s a 3. helyen fejezte be a krt. Christian Klien sikerrel tjutott a nehz els kanyaron, de a rzkvn megcsszva elrontotta a kvetkez balost, a hajtben pedig elfkezte magt, gy Pizzonia s Karthikeyan kz kerlt a listn.
Ralf Schumacher a plya kzepig csak Montoynl volt lassabb, vgl mgis kikapott Barrichelltl is, btyja, Michael viszont a harmadik szektorban mindenkinl gyorsabb volt, s annak ellenre 0.113 msodpercre kzeltette meg a McLarent, hogy a clegyenes vgn tl szlesen fordult el. Az utols ts eltt mg David Coulthard kerlt sorra, akinek Barrichellt sikerlt megelznie, Schumachert viszont nem.
Jenson Button volt az els, aki a plya elejn Montoya eltt jrt, aztn fokozatosan nvelte az elnyt, 1:34.801-gyel elhdtva az ideiglenes pole pozcit. Mark Webbernek erre nem volt vlasza, radsul a hajtben el is fkezte magt, amitl kisodrdott, gy Ralf Schumacher mg, a 7. helyre hozta be a Williamst.
A Renault s a McLaren viszont a vrakozsoknak megfelelen egy msik dimenziban autzott, s Fernando Alonso a hts egyenes vgn 338.5 km/rs tempt diktlva 0.721 msodperces elnnyel, 1:34.080-as eredmnnyel tvette a vezetst Buttontl. Giancarlo Fisichella nem tudta behozni a plya elejn gyjttt lemaradst, pedig kzpen volt a leggyorsabb, s mivel Kimi Rikknen elrontotta a 6-os kanyart, radsul a hajtben is hibzott, csak a 3. helyre hozta be a McLarent.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Sanghaj International Circuit, Kna |
|
|
|
Idpont: |
2005. oktber 15., szombat, 07:00-08:00 (CET) |
|
|
|
Plyahossz: |
5451 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz (leveg: 23-24 fok, aszfalt: 23-28 fok) |
|
|
|
Tavalyi els: |
R. Barrichello (Ferrari) |
1:34.012 |
|
|
|
|
|
Krrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004. |
1:32.238 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
Krid |
Km/ |
Eltr |
Elz |
Sor |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:34.080 |
208.584 |
|
|
18. |
|
2. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:34.401 |
207.875 |
0.321 |
0.321 |
19. |
|
3. |
|
Kimi Rikknen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:34.488 |
207.684 |
0.408 |
0.087 |
20. |
|
4. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:34.801 |
206.998 |
0.721 |
0.313 |
16. |
|
5. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:35.188 |
206.156 |
1.108 |
0.387 |
2. |
|
6. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:35.301 |
205.912 |
1.221 |
0.113 |
14. |
|
7. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:35.428 |
205.638 |
1.348 |
0.127 |
15. |
|
8. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
1:35.610 |
205.246 |
1.530 |
0.182 |
10. |
|
9. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
1:35.723 |
205.004 |
1.643 |
0.113 |
13. |
|
10. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:35.739 |
204.970 |
1.659 |
0.016 |
17. |
|
11. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
1:35.898 |
204.630 |
1.818 |
0.159 |
11. |
|
12. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
1:36.044 |
204.319 |
1.964 |
0.146 |
3. |
|
13. |
|
Antonio Pizzonia |
BRA |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:36.445 |
203.469 |
2.365 |
0.401 |
4. |
|
14. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:36.472 |
203.412 |
2.392 |
0.027 |
12. |
|
15. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
1:36.707 |
202.918 |
2.627 |
0.235 |
6. |
|
16. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
1:36.788 |
202.748 |
2.708 |
0.081 |
9. |
|
17. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
1:37.083 |
202.132 |
3.003 |
0.295 |
1. |
|
18. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:39.105 |
198.008 |
5.025 |
2.022 |
5. |
|
19. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
1:39.233 |
197.753 |
5.153 |
0.128 |
8. |
|
20. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:39.460 |
197.301 |
5.380 |
0.227 |
7. |
|
 |
 |
|
|
A kridk eloszlsa (Tolerancia: 0.0198 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:34.080 |
- (5.380) - |
1:39.460 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
|