Az es bekavart, Ralf Schumacher a pole Suzukban
Ralf Schumacher meglepetsszer pole pozcit szerzett a Japn Nagydj idmr edzsn, mert mg felszrad plyn teljestette a mrt krt, mieltt az es jra eleredt, a s szoksos llovasok a rajtrcs vgre szorultak.
Csakgy, mint Ausztrliban, az idmr edzst a Japn Nagydjon is megbolondtotta az es, s akrcsak akkor, ezttal is Giancarlo Fisichella volt az utols, aki mg trhet plyaviszonyok kztt teljesthette a mrt krt - a pole pozcit azonban Ralf Schumacher szerezte meg.
Az edzs vgl a kt japn mrka hziversenyt hozta, s a mai csatt a Toyota nyerte, hiszen Schumacher sszesen hatodik, ennl a csapatnl pedig els pole-jt knyvelhette el, mg a Honda Jenson Button jvoltbl a 2. helyre kerlt.
Az idmr elejn nem esett az es, s az aszfalt fokozatosan felszradt, gy Schumacher s Button a krlmnyekhez kpest optimlis tapadsi viszonyok kztt mehetett ki a plyra. Amikor Fisichella nekivgott a krnek, mr jra esett az es, de az aszfalt mg nem volt klnsebben vizes.
Mire azonban Michael Schumacher kerlt sorra, a helyzet drmaian romlott, gy sem , sem a szoksos llovasok - a kt McLaren s a vilgbajnok Fernando Alonso - nem kerlhettek a rajtrcs elejre. Ezrt a konstruktri VB-cmrt folytatott kzdelemben egyelre a Renault-nak ll a zszl, mert az egyik versenyzjk legalbb a pontszerzk kzl rajtolhat, a verseny idejre szl idjrs-jelentsek azonban egyelre bizonytalanok.
Annak ellenre, hogy az elrejelzsek mg nhny rval korbban is biztosan est grtek, az edzst megnyit David Coulthard mr felszrad plyra hajthatott ki. A Red Bull versenyzje intermediate gumikon mg csszklt az S-kanyarokban, s 1:46.892-es eredmnnyel lltotta fel az els mrct.
A Nick Heidfeldet helyettest Antonio Pizzonia a felvezet krben megprdlt, s a mrtben sem brillrozott, hiszen csak az utols szektorban egy teljes msodperces htrnyt gyjttt Coultharddal szemben. A minardis Robert Doornbos, aki dleltt megprdlt, mg nla is ngy msodperccel lassabb volt.
Mark Webber megcsszott az S-kanyarok bejratnl, az els mrt ponton mgis 0.649 msodperces elnnyel haladt t, ami azonban a kr vgre htrnyba fordult. Az els tst Tiago Monteiro zavarba ejt manverrel zrta le, amikor a felvezet krben kisodrdott a hd al vezet, 9-es szm kanyarban, s Pizzonival ellenttben a kavicsgyban is ragadt.
A dleltti esben remekl Narain Karthikeyan ezttal sem hibzott a Jordannel, s 1:48.718-as krnek ksznheten maga mg utastotta Pizzonia Williamst. Christijan Albers nem tudta utnozni ezt a produkcit, br csapattrst, Doornbost sikerlt megelznie.
Ezutn megtrtnt az, ami szinte csodaszmba megy: Jarno Trulli hibzott a mrt krben. Mr az els kanyarban is lthatan tlbecslte a tapadst, aztn a 9-esben a Toyota fara kitrt, s Trulli ugyanott vgezte, ahol korbban Monteiro.
Jacques Villeneuve a plya elejn mg hat tizeddel vezetett, de ksbb tbbszr megcsszott, gy 0.548 msodperces htrnnyal Webber mg, a 3. helyre hozta be a Saubert. Felipe Massa a mostoha plyaviszonyok kztt nem tudta tartani vele a lpst, 0.8 msodperccel lassabb volt Villeneuve-nl, gy kzvetlenl Karthikeyan el kerlt.
Takuma Sato volt az els, aki a kznsg nagy rmre gyorsabbnak bizonyult Coulthardnl, s igaz ugyan, hogy mindssze 0.051 msodperccel, de tvette a vezetst a BAR-ral. Az uralkodsa azonban pnksdi kirlysgnak bizonyult, mert Christian Klien azonnal visszahdtotta az ideiglenes pole-t a Red Bull szmra, amikor 1:46.464-es krt autzott.
Ehhez Ralf Schumachernek is volt nhny szava, a Toyota versenyzje ugyanis mr az els szektorban fl msodperce elnyt gyjttt, amibl a plya fennmarad rszn csak kt tizedet vesztett, gy 1:46.106-tal tvette Klientl a vezetst.
A Honda elvesztette a japn mrkk kztti hazai hziversenyt, mivel Jenson Button hiba autzta ki a legjobb rszidt a plya kzepn s vgn, 0.035 msodperces htrnnyal Ralf Toyotja mg szorult. Rubens Barrichello azonban a Bridgestone-okon nagysgrendekkel lassabb volt: az els mrt pontig egy msodperces lemaradst kellett elknyvelnie, ami vgl 2.142-re ntt, Villeneuve mg, a 8. helyre juttatva a brazilt.
Kzben rkezdett az es, gy Giancarlo Fisichellnak nem sikerlt megelznie Ralf Schumachert, mire pedig Michael kerlt sorra, a plya jra teljesen vizes volt. Ralf a boxbl hitetlenkedve nzte, ahogy btyja mr 6.570 msodperces htrnnyal fejezi be a krt, a 14. helyre kerlve.
Fernando Alonso ennl is lassabban vnszorgott krbe a Renault-val, Kimi Rikknen pedig, aki motorcserje miatt gyis bntetst kap, csak ktelessgbl, 16 msodperces htrnnyal teljestette a tvot. Juan-Pablo Montoya ennl frgbb volt, de inkbb azonnal, ideredmny nlkl kigurult a boxba.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Suzuka, Japn |
|
|
|
Idpont: |
2005. oktber 8., szombat, 06:00-07:00 (CET) |
|
|
|
Plyahossz: |
5807 m |
|
|
|
Idjrs: |
Ess, vltoz (leveg: 24 fok, aszfalt: 23-25 fok) |
|
|
|
Tavalyi els: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1:33.542 |
|
|
|
|
|
Krrekord: |
R. Barrichello (Ferrari), 2004. |
1:32.730 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
Krid |
Km/ |
Eltr |
Elz |
Sor |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
1:46.106 |
197.022 |
|
|
13 |
|
2. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:46.141 |
196.957 |
0.035 |
0.035 |
14 |
|
3. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:46.276 |
196.707 |
0.170 |
0.135 |
16 |
|
4. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:46.464 |
196.359 |
0.358 |
0.188 |
12 |
|
5. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
1:46.841 |
195.666 |
0.735 |
0.377 |
11 |
|
6. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:46.892 |
195.573 |
0.786 |
0.051 |
1 |
|
7. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:47.233 |
194.951 |
1.127 |
0.341 |
4 |
|
8. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
1:47.440 |
194.576 |
1.334 |
0.207 |
9 |
|
9. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
1:48.248 |
193.123 |
2.142 |
0.808 |
15 |
|
10. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
1:48.278 |
193.070 |
2.172 |
0.030 |
10 |
|
11. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
1:48.718 |
192.288 |
2.612 |
0.440 |
6 |
|
12. |
|
Antonio Pizzonia |
BRA |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:48.898 |
191.970 |
2.792 |
0.180 |
2 |
|
13. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:50.843 |
188.602 |
4.737 |
1.945 |
7 |
|
14. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:52.676 |
185.534 |
6.570 |
1.833 |
17 |
|
15. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:52.894 |
185.175 |
6.788 |
0.218 |
3 |
|
16. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:54.667 |
182.312 |
8.561 |
1.773 |
18 |
|
17. |
|
Kimi Rikknen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
2:02.309 |
170.921 |
16.203 |
7.642 |
19 |
|
18. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
|
- |
|
|
5 |
|
19. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
|
- |
|
|
8 |
|
20. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
|
- |
|
|
20 |
| |
|