Tilosban jrt a Renault, vli de la Rosa
A McLaren tesztpiltja, Pedro de la Rosa szerint a Renault Isztambulban szablytalanul jrt el, amikor engedlyezte Fernando Alonso szmra, hogy megelzze csapattrst, Giancarlo Fisichellt.
Forrs:http://www.a5.hu/cikkek/2/11827.shtml
A vasrnapi Trk Nagydjon ismt a rivaldafnybe kerlt a csapatutastsok knyes tmja, miutn a verseny alatt a Renault s a BAR is olyan megoldshoz folyamodott, amely a sportszablyzat bizonyos rtelmezse szerint nem megengedett.
A 2. krben a rendez a TV-kzvettsbe is bevgta, ahogy a Renault egyik tagja - vlheten Fernando Alonso versenymrnke, Rod Nelson - azt mondta Alonsnak: "Fernando, gyorsabb vagy Fisinl. Elzd meg!" Fisichella azon nyomban t is engedte a 2. helyet csapattrsnak.
"Amit Alonsnak mondtak, az egy szablytalansg kristlytiszta pldja volt" - nyilatkozta a McLaren spanyol tesztpiltja, Pedro de la Rosa a Marca cm lapnak. - "Ez 100%-ban csapatutasts volt."
"Az zenetet nem lehetett flrerteni: elzd meg! Csak azt nem hallottuk, hogy eltte mit mondtak Fisichellnak."
Amikor Takuma Sato a 25. s a 29. kr kztt Jenson Button mgtt autzott, a BAR is rszlt a brit versenyzre, hogy "ha idvesztesg nlkl el tudod engedni Satt, tedd meg!" Button azonban ell maradt.
Br a csapatutastsok kezdettl fogva hozztartoznak a nagydjversenyzshez - mr az 1930-as vekben is trtntek olyan esetek, amelyek feszltsget okoztak egy-egy istlln bell (a legismertebb a Mercedes s a Manfred von Brauchtisch/Rudolf Caracciola/Luigi Fagioli hrmas sztorija) -, a kzvlemny az utbbi idben mr nem viselte bksen az ilyesmit.
Elszr az 1998-as Ausztrl Nagydj utn volt risi a felhborods, amikor David Coulthard elreengedte Mika Hkkinent a McLarennl, de az i-re vgl az tette fel a pontot, hogy a 2002-es Osztrk GP-n a Ferrari Michael Schumacher mg parancsolta Rubens Barrichellt.
A kznsg reakcijnak hatsra ezutn betiltottk a csapatutastsok hasznlatt a Forma-1-ben - de nem ltalnos rvnnyel, mint azt sokan hiszik. A sportszablyzat 147. paragrafusa szerint "a verseny vgeredmnyt befolysol csapatutastsok alkalmazsa tilos." Az viszont tovbbra is megengedett, s gyakran hasznlatos is, hogy az eltr stratgij versenyzk sorrendjt taktikai okokbl felcserlik.
A Renault isztambuli manverbe ezrt nehz hivatalosan belektni, az enstone-i istll ugyanis megindokolhatja a dntst azzal, hogy Alonsnak egy krrel korbban (a 13. krben) kellett bemennie elszr a boxba, mint Fisichellnak, az autja teht knnyebb, s gy gyorsabb is volt - azaz a helycsere taktikai okokbl vlt szksgess.
|