Renault: Hetedik s nyolcadik hely az j plyn
Alonso s Fisichella is ismerkedik az isztambuli plyval. forrs:www.formula.hu
A Renault csapata sikeres pnteki napot zrt az j Istanbul Park circuit nevet visel plyn. A szoksos pnteki munka mell ezttal extra feladat trsult, hiszen a piltknak meg kellett bartkozniuk az j plya vonalvezetsvel. Fernando s Giancarlo is problmk nlkl teljestette a tervezett programjt, s mindketten optimistk a htvgt illeten. Alonso 38 kr megttele utn 1:27.579-es krrel a hetedik lett, mg Fisichella szintn 38 kr sorn 1:27.673-es legjobb idt futva a nyolcadik helyen zrt.
Fernando Alonso: "J volt, hogy tbb krt tudtunk futni mint egy tlagos napon, miutn vigyztunk egy kicsit a motorra Magyarorszgon, szval valban meg tudtam ismerni a plyt. Nagyon jl reztem magam kint, s lveztem a mai edzst, a plya kihvsokkal teli, vakon fordulunk az els s a harmadik kanyarokba, s a nyolcadik egy nagyon szokatlan, bonyolul kanyar, amilyen semelyik msik plyn nincs. Az autm elg jl viselkedett ma, j volt az egyenslya, de mint mindenki msnak is, neknk is volt egy kis gondunk a tapadssal az j, koszos aszfalton. Ennek ellenre elgedett vagyok a mai munknkkal."
Giancarlo Fisichella: "Nem futottam annyi krt amennyit szerettem volna ma reggel, de ezt beptoltuk a msodik edzsen sok-sok krrel. Az els benyomsom az, hogy a plya kihvsokkal teli, elg nehz megtallni a legjobb vonalvezetst a kanyarokon keresztl s nem knny megtanulni. Ami azt illeti, az egyetlen amit megvltoztatnk, az az utols hrom kanyar, amelyek nagyon lassak! Ez egy olyan hely, ahol nagyon bzni kell az autban, hogy az ember igazn nyomni merje, s ezt csak ma dlutn tudtam igazn megtenni, de az aut egyenslya elg stabilnak tnt, s a kridk is jk voltak, szval azt hiszem, egyelre j helyen vagyunk."
Pat Symonds: "Mindkt piltnk elgedettnek tnik az j isztambuli plyval. A plya kihvsokkal teli s jl kombinlja a kanyarokat nhny elzsi lehetsggel. A tapads elg alacsony volt ma, de egybknt a pnteki eredmnyeink megfelelek egy j plyhoz. Nyilvn rengeteg adatot kell analizlnunk ma este, s nem szmthatunk korbbi adatok segtsgre sem a gumik kivlasztsakor, ezrt mieltt kivlasztjuk a gumikat, mindenkppen meg kell becslnnk, hogyan vltozik majd a plya s a gumik viselkedse, mikzben a tapads egyre n a plyn a htvgn. Egy pnteki naphoz kpest az egyensly nagyon j volt, s minden problmnkat az alacsony tapads okozta, semmint az aut maga."
Denis Chevrier: "Habr ez egy j plya, a mrnki csapat munkja nagyon hasonl volt a megszokotthoz: kivlasztottuk a megfelel sebessg arnyokat s belltottuk a htst arra a szintre, amire szksgnk lesz a htvgn. Semmi vratlanba nem tkztnk, s a nap gy zajlott, mint brmely ms versenyen, amely a szimulcis munka rdeme, amit a gyrban vgeztnk. Mindkt motor jl mkdik, s erre az ers kezdsre fogunk pteni a htvgn a szoksos mdszernkkel, hogy a lehet legjobb eredmnyt rjk el a vasrnapi versenyen."
Eredmnyek:
1. |
Zonta |
Toyota |
(M) |
1:25.583 |
- |
32
|
2. |
de la Rosa |
McLaren-Mercedes |
(M) |
1:26.196 |
+ 0.613 |
33
|
3. |
Montoya |
McLaren-Mercedes |
(M) |
1:26.525 |
+ 0.942 |
17
|
4. |
Raikkonen |
McLaren-Mercedes |
(M) |
1:27.274 |
+ 1.691 |
18
|
5. |
Button |
BAR-Honda |
(M) |
1:27.346 |
+ 1.763 |
28
|
6. |
Liuzzi |
Red Bull-Cosworth |
(M) |
1:27.578 |
+ 1.995 |
28
|
7. |
Alonso |
Renault |
(M) |
1:27.579 |
+ 1.996 |
25
|
8. |
Fisichella |
Renault |
(M) |
1:27.673 |
+ 2.090 |
29
|
9. |
Trulli |
Toyota |
(M) |
1:27.964 |
+ 2.381 |
22
|
10. |
Sato |
BAR-Honda |
(M) |
1:28.081 |
+ 2.498 |
25
|
11. |
Webber |
Williams-BMW |
(M) |
1:28.120 |
+ 2.537 |
20
|
12. |
Coulthard |
Red Bull-Cosworth |
(M) |
1:28.235 |
+ 2.652 |
25
|
13. |
M.Schumacher |
Ferrari |
(B) |
1:28.293 |
+ 2.710 |
25
|
14. |
Villeneuve |
Sauber-Petronas |
(M) |
1:28.404 |
+ 2.821 |
26
|
15. |
Barrichello |
Ferrari |
(B) |
1:28.460 |
+ 2.877 |
25
|
16. |
R.Schumacher |
Toyota |
(M) |
1:28.641 |
+ 3.058 |
22
|
17. |
Massa |
Sauber-Petronas |
(M) |
1:28.681 |
+ 3.098 |
27
|
18. |
Klien |
Red Bull-Cosworth |
(M) |
1:28.828 |
+ 3.245 |
21
|
19. |
Heidfeld |
Williams-BMW |
(M) |
1:28.959 |
+ 3.376 |
21
|
20. |
Monteiro |
Jordan-Toyota |
(B) |
1:30.626 |
+ 5.043 |
21
|
21. |
Doornbos |
Minardi-Cosworth |
(B) |
1:30.628 |
+ 5.045 |
16
|
22. |
Albers |
Minardi-Cosworth |
(B) |
1:30.730 |
+ 5.147 |
22
|
23. |
Kiesa |
Jordan-Toyota |
(B) |
1:30.884 |
+ 5.301 |
18
|
24. |
Karthikeyan |
Jordan-Toyota |
(B) |
1:30.899 |
+ 5.316 |
12
|
25. |
Toccacelo |
Minardi-Cosworth |
(B) |
1:32.813 |
+ 7.230 |
19
| |
|
|