Egy Kr Alonsval a trk plyn
Virtulis szgulds Alonso-val Isztambulban www.formula.hu
Az elttnk ll htvgn ismt felbgnek a motorok. Ezttal Isztambulba ltogat el a Formula 1. A versenynaptrban elszr szerepl vadonatj versenyplyt, a ’Istanbul Otodrom’-ot a Renault spanyol piltja Fernando Alonso mutatja be most nknek egy virtulis kr erejig.
„Mint minden j plya esetben a mrnkk most is hnapokon t azon dolgoztak, hogy minl lethbben szimulljk az ’Istanbul Otodrom’ vonalvezetst. Megprbltk a versenyplyt olyan rszletesen brzolni, amennyire csak lehetett. Ez ltal lehetsg nylt szmunkra, hogy az el-belltsokat, a htst, valamint a megfelel gumikeverkeket elvgezhessk s kivlaszthassuk. Nagyjbl mr most meg tudjuk mondani, milyen gumikkal versenyznk Isztanbulban, ahol nagy melegre spekullunk. Szmtsaink szerint a fkek is nagy ignybe vtelnek lesznek kitve, hiszen legalbb hat olyan pont tallhat a plyn, ahol kzel 300 km/h-rl kell egszen kettes sebessgi fokozatig lasstani.”
Egy kr… „A rajt-clegyenesen 300 km/h-val suhanunk t hatodik fokozatban. Majd kvetkezik az els kanyar. Ezen a ponton kzel 320 km/h-ra gyorsulunk fel mieltt az els kt kanyar eltt kemnyen a fkbe taposnnk. Egy szk balkanyarhoz rnk, melyet egy elnylt jobbos kvet. Az els kanyart hrmasban gy 160 km/h krl vesznk be. Ez utn ismt lehet gyorstani s rvid ideig a gzon tartva lbunkat 220 km/h-ra nveljk sebessgnket.”
„A hrmas kanyarhoz enyhe jobbos v vezet, ahol ismt 320 km/h-ra lehet felgyorstani, mieltt ismtelten kemnyen a fkre lpnnk a kvetkez kanyarkombinci eltt. A hrmas kanyar a leggyorsabb. Ezen a ponton hrmas fokozatban 165 km/h a sebessgnk. A kijratnl balra kell kormnyozni az autt, hogy idelis ven vegyk be a kvetkez kanyart, a ngyest. Ebben a jobbosban ismt le kell lasstanunk krlbell 120 km/h-ra. Majd ezt kveten egy pillanatra hrmasba kapcsolunk s ismt lefkeznk, hiszen egy igen szk kanyarhoz rkeznk. Ezen a helyen 120 km/h haladunk, mieltt teljes gzzal meg nem rkeznk a hatos kanyarhoz. A kijratban mg kettesben, majd utna amilyen korn csak lehet, gyorstunk, s ezt kveten elrkeznk a hetes kanyarhoz. Ez a kanyartpus kemnyen ignybe veszi a hts kerekeket.”
„A hetedik kanyarig vezet t viszonylag knny, itt akr a 300 km/h-s sebessget is elrhetjk, mieltt msodikba kapcsolnnk. A hajtkanyarban 115 km/h a sebessgnk. Innen a plya taln legrdekesebb kanyarjhoz jutunk, a nyolcashoz. Ez a jobbos lasst leginkbb a jobb el kerekeket veszi ignybe. Harmadik vagy negyedik fokozatban 175 km/h-val haladunk t rajta. A j helyezkeds ismt kulcsfontossg, hiszen egy hiba elronthatja a kilences kanyar helyes bevtelt.”
„A kvetkez kt kanyarok siknknt hatnak. A kilences kanyar eltt lefkeznk. Ez egy balkanyar, ahol 320 km/h-rl 115 km/h-ra lasstunk, majd a tzes kanyarban ismt fokozzuk a sebessgnket. Az thajts ezen a ponton nagyon fontos, hiszen a plya leghosszabb egyeneshez rnk, ami a legjobb lehetsg az elzsre. A jobbos tizenegyes kanyarban ismt a gzba taposunk. Innen nylik a tizenkettes kanyar, mely az ellenfelek kifkezsre a legalkalmasabb pont.”
„Mieltt ide a plya egyik leglassabb kanyarjhoz rnnk 330 km/h-ra gyorstunk. Majd a tizenkettedik kanyarnl kettesbe kapcsolva mindssze 95 km/h-val haladunk tovbb. A kanyar kijrata egy lass jobbkanyarba nylik. A piltnak itt a kls ven kell maradnia, hogy idelis ven kzeltse meg a tizenhrmas kanyart.”
„A 13-as szm kanyart 110 km/h-val vesszk be, majd az autt a jobb oldalon tartva elrnk a tizenngyes kanyarhoz s a rajt-clegyeneshez. Az utols kanyaron kettes fokozatban haladunk t gy 115 km/h-s sebessggel, majd ismt teljes gzzal megrkeznk a clba. A szimulcikat kveten egy krt 1 perc 25 msodperc krli idre saccoljuk.”
|