| 
 Alonso Wurz sarkban loholt Silverstone-banA silverstone-i tesztels els napjn a McLaren-es Alex Wurz rte el a legjobb ideredmnyt, elszakadni azonban nem tudott a vilgbajnoki llovas Fernando Alonstl. A lista aljn is egy McLaren vgzett, amibe azonban mr V8-as Mercedest szereltek. Forrs: http://www.a5.hu/cikkek/2/12154.shtml
Alex Wurz volt a leggyorsabb a silverstone-i tesztels els napjn, kedden, de a vilgbajnoki cm fel menetel Fernando Alonso is kzvetlenl mgtte, mindssze 0.011 msodperces htrnnyal fejezte be a munkt. 
 Wurz, a McLaren tesztpiltja 1:17.101-es legjobbjval kerlt az lre - igaz, ms forrsok szerint 1:17.109-cel, mg Alonso 1:17.104-es krt is autzott. Wurz dleltt az MP4-20 felfggesztsvel kapcsolatos feladatokat vgzett el, majd dlutn a Japn Nagydjra ksztette el a gumivlasztst. 
 Pedro de la Rosa kzben a Mercedes 2006-ra sznt V8-as motorjnak prototpust tesztelte, szintn egy MP4-20-szal. A spanyol tesztpilta dleltt lngol autval gurult vissza a boxutcba, mert a motor - lltlag a tlhevlt kipufog miatt - kigyulladt, de ksbb, hosszas kihagysokat beiktatva, hogy a mrnkk tanulmnyozhassk az adatokat, folytatni tudta a krzst. 1:24.481-es eredmnyvel de la Rosa utols lett a kilencfs meznyben. 
 A Renault-nl Alonso s a finn Heikki Kovalainen tesztelt. A legtbb krt, 111-et a vilgbajnoki aspirns tette meg, mg Kovalainen, aki a belgiumi htvgn elvesztette a vezetst a GP2-ben, 67 kr utn a 4. helyen vgzett. A Renault j fejlesztsekkel kszl a Brazil Nagydjra, hogy Alonso bebiztosthassa magnak a vgs gyzelmet. Kovalainen a nap folyamn klnfle mszaki problmkkal, kztk egy motorhibval kszkdtt. 
 A 3. helyet a Toyota brazil tesztpiltja, Ricardo Zonta szerezte meg, a japn istllnak azonban nem volt knny napja, mert a TF105B-t vezet Olivier Panis csak 1:21.600-as eredmnyt rt el. A Toyota a szezon utols kt futamn szeretn bevetni az j modellt, ha azonban a fejlesztsek ilyen lassan haladnak, le kell mondaniuk errl. Zonta autja pedig egyszer megllt a plyn, elcsalva a piros zszlkat. 
 A Red Bullt Christian Klien s Vitantonio Liuzzi kpviselte, s Liuzzi, akirl ma jelentettk be, hogy idn mr nem llhat rajthoz, 1:18.871-es kridejvel 1.040 msodpercet vert csapattrsra. Klien autja dlutn megllt a plyn. 
 Anthony Davidson kiment kapott a BAR-tl, hogy tesztelhesse a Jordant, a napja azonban nem kezddtt jl, mert az autjban mr a felvezet kr alatt elromlott a Toyota motor, gy csak 13 ra krl kezdhette meg az rdemi munkt. 1:21.011-es eredmnyvel vgl 7. lett, de mivel a Jordan egyetlen autval tesztelt, nem volt hiteles sszehasonltsi alapja. 
 A tesztels szerdn is folytatdik, amikor megrkezik Silverstone-ba a Williams. 
 
 
| 
|  |  | Tesztek - 1. nap | Silverstone |  |  
|  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  
|  |  | Helyszn: | Silverstone, Nagy-Britannia |  |  
|  |  | Idpont: | 2005. szeptember 13., kedd |  |  
|  |  | Plyahossz: | 5140 m |  |  
|  |  | Idjrs: | Szraz |  |  
|  |  | Krrekord: | K. Rikknen (McLaren), 2004. | 1:16.150 |  |  |  |  
|  |  |  |  
|  |  | Nv |  | Csapat | G | Krid | Km/ | Eltr | Elz | Kr |  |  
|  |  |  |  
| 1. |  | Alex Wurz | AUT | McLaren-Mercedes | M | 1:17.101 | 239.997 |  |  | 67 |  |  
| 2. |  | Fernando Alonso | SPA | Renault | M | 1:17.112 | 239.963 | 0.011 | 0.011 | 111 |  |  
| 3. |  | Ricardo Zonta | BRA | Toyota | M | 1:18.140 | 236.806 | 1.039 | 1.028 | 82 |  |  
| 4. |  | Heikki Kovalainen | FIN | Renault | M | 1:18.701 | 235.118 | 1.600 | 0.561 | 67 |  |  
| 5. |  | Vitantonio Liuzzi | ITA | Red Bull-Cosworth | M | 1:18.871 | 234.611 | 1.770 | 0.170 | 81 |  |  
| 6. |  | Christian Klien | AUT | Red Bull-Cosworth | M | 1:19.911 | 231.558 | 2.810 | 1.040 | 61 |  |  
| 7. |  | Anthony Davidson | GBR | Jordan-Toyota | B | 1:21.011 | 228.413 | 3.910 | 1.100 | 58 |  |  
| 8. |  | Olivier Panis | FRA | Toyota | M | 1:21.600 | 226.765 | 4.499 | 0.589 | 33 |  |  
| 9. |  | Pedro de la Rosa | SPA | McLaren-Mercedes | M | 1:24.481 | 219.031 | 7.380 | 2.881 | 37 |  |  
|  |  |  
|  |  | A kridk eloszlsa (Tolerancia: 0.0271 mp.) |  
|  |  |  
|  |  | 
|  |  
|  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  
| 
|  | 1:17.101 | - (7.380) - | 1:24.481 |  |  |  
|  |  |  |  
|  |  |  |  
|  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  
|  |  | 
| B | = Bridgestone, | M | = Michelin |  |  |  
|  |  |  |  
|  |  |  |