Alonso az élre repítette az új Renault-t Jerezben
A világbajnoki cím birtokosa, Fernando Alonso ismét szárnyalt a Renault új versenygépével, és a jerezi tesztek negyedik napján az élre repítette az R26-ost, miközben a riválisokkal egyetemben tovább folytatta a felkészülést az idei évre.
A Renault pilótája, aki tegnap próbálta ki első alkalommal a franciák új modelljét, bizonyította, hogy valóban könnyen irányítható az R26-os, hiszen 1:18.512-es idejével majdnem hét tizeddel előzte meg a Honda Racing tesztversenyzőjét, a második helyen befutó Anthony Davidsont.
A pénteki nap nem kezdődött valami fényesen a csapatok számára, hiszen az eső miatt csak kevesen merészkedtek ki a pályára. Időközben a nap kisütött és az aszfalt is kezdett felszáradni, ám többször is eleredt az eső, így délután kettő órától nem volt produktív a csapatok munkája.
Az eső ellenére, Alonso 65 kört teljesített az új autóval, pedig nem kevesebb, mint tizenegy alkalommal került elő a piros zászló a nap folyamán, mert szinte minden versenyző legalább egyszer meglátogatta a kavicságyat a csúszós ringen. A Renault volt az egyetlen csapat, mely nem okozott piros zászlót pénteken.
A brazil Rubens Barrichello, aki csütörtökön mutatkozott be a Honda Racing színeiben, tovább folytatta a munkát új csapatával, miközben megismerkedett a V8-as motorral szerelt hibrid autóval.
Az időjárás rosszra fordulása miatt azonban csak 33 kört tudott teljesíteni, ám ennek ellenére is elégedett volt a munkával. Barrichello volt az egyetlen olyan pilóta, aki esős gumikkal is pályára gördült, hiszen meg akarta nézni, miként viselkednek a Michelin vizes gumijai az esőben.
„Mindössze csak harminc valahány kört tettem meg, de ezalatt elégedett voltam” – mondta Barrichello az Autosport magazinnak. „Sokat tanultam a V8-as motorról. Délelőtt egy kicsit küszködtem, mivel a beállítások még nem voltak megfelelőek. Azonban Anthony remek munkát végzett az abroncsok tesztelésekor, így beszéltem vele a beállításokról, ám mikor pályára akartam hajtani a már beállított autóval, elkezdett esni az eső.”
„Viszont ekkor teljesítettem a legjobb körömet. Biztos vagyok benne, hogy gyorsabb is lehettem volna, ha több kört tudok megtenni, de ez van.”
Alexander Wurz ismét csatlakozott a Williams istállóhoz, ám az osztrák versenyző mai napja sem volt felhőtlen, mert az időjárás és egy látványos motorhiba miatt mindössze csak 11 kört tudott megtenni.
A Red Bull színeiben Christian Klien tevékenykedett, ám az ő napja sem volt produktív, hiszen egyik kicsúszása során olyannyira megsérült autója, hogy idő előtt be kellett fejeznie a munkát. Végül ő végzett a tabella utolsó helyén.
„Minden jól kezdődött, Christian elégedett volt az autó teljesítményével, azonban sajnálatos módon megcsúszott, melynek következtében autója túlságosan megrongálódott, így idő előtt be kellett fejeznünk a munkát” – mondta a verseny-, és tesztcsapat mérnöke, Paul Monaghan. „Jelenleg is az autó újjáépítésén dolgozunk, hogy a Michelin holnapi vizes tesztjét teljesíteni tudjuk.”
Teszteredmények – Jerez – Péntek:
01. - Alonso - Renault (M) 1:18.512 – 65 kör 02. - Davidson - Honda (M) 1:19.257 - 68 kör 03. - Fisichella - Renault (M) 1:19.784 - 49 kör * 04. - Paffett - McLaren-Mercedes (M) 1:19.791 - 47 kör * 05. - de la Rosa - McLaren-Mercedes (M) 1:19.845 - 36 kör * 06. - Barrichello - Honda (M) 1:20.030 - 33 kör 07. - Heidfeld - BMW-Sauber (M) 1:20.482 - 62 kör 08. - Webber - Williams-Cosworth (B) 1:20.512 - 61 kör 09. - Wurz - Williams-Cosworth (B) 1:20.918 - 11 kör 10. - Klien - Red Bull-Ferrari (M) 1:21.631 - 23 kör
* V10-es motor
|