Alonso zseniális győzelmet aratott!
Kaotikus versenyen van túl a Forma-1-es mezőny, s ha valaki ebben a felfordulásban nagyot tud alkotni, az Fernando Alonso. Habár az utóbbi időkben volt néhány bakija -ne felejtsük, hogy az időmérőn a döntő kört nagy valószínűséggel elhibázza- azért az emlékezetes pillanatai még mindig azok, amikor a mezőnyön átverekedi magát, miközben minden mozdulatában benne van a hibázási lehetőség is. Mint például tavaly a mi versenyünkön, amikor még a nagy öreget is megviccelte, s ha nem esik ki, akkor vélhetően Button még mindig nyeretlen.
Ha bokszoló lenne, talán a Fernando „káosz" Alonso nevet aggatnák rá, s vélhetően akkor ütné ki ellenfelét, amikor az már az ünneplésen töri a fejét. Mint most Felipe Massa, aki bár nem saját hibája miatt, de nagyot vesztett az utolsó pillanatokban. Azt már az elején is láttuk, hogy esőben remekül megy, Alonso egy-két jó mozdulaton túl nem tudott mit kezdeni vele, a végén azonban látványosan gyorsabb lett nála. S meg is előzte őt, ami egyrészről zseniális volt, másrészről Massa nem véletlen tajtékzott, hiszen egy rossz szett gumi ha elrontja az ember teljes versenyét -pláne egy ilyet- akkor az ember egy kicsit nem látja tisztán a helyzetet. Alonsót meg nem kell félteni, a futam után -ha lehet hinni Massának- még oda is bökött valamit a kis brazilnak, amitől annak meg végleg elborult az agya. S mindez élő adásban a kamerák előtt. Nem volt túl szép egyik féltől sem.
De kanyarodjunk vissza a futam elejére, mert ott is volt esemény bőven. A rajt utáni pillanatokban eleredt az eső, és ennek hatására minden egyértelmű dolog felborulni látszott. Például az első hely sorsa, miután Markus Winkelhock elmésen kiállt a felvezető körben és esőgumikra váltott. Rövid időn belül az élre került, s ebben az sem állíthatta meg, hogy Kimi Raikkönen egy csúnya baki után a bokszutcába tartva hirtelen ismét a pályán találta magát. Winkelhock rövid időn belül el is ment mellette, s egészen addig vezette a futamot, míg a nagy esőzés matt megállított és újraindított verseny után a nagyok egyenlő feltételek mellett meg nem ették őt reggelire. Azonban így is szép volt ez, még ha oly rövid királyság is volt.
Még a futam leállítása előtt sok minden érdekes történt. Például az, hogy a célegyenes végén többen is kicsúsztak. Sőt, majdhogynem egymás nyakára. Kezdte Button, de jöttek a többiek, például Lewis Hamilton. Mindenki ott is ragadt, de ez a brit srác volt olyan okos és nem fullasztotta le az autóját, viszont megvárta, hogy kihúzzák a kavicságyból, és a szabályoknak megfelelően folytathatta is a küzdelmet. Persze ekkor már egy kör hátránnyal.
A leállítás utáni biztonsági autós periódus alatt visszavehette a körét, de miután túl hamar váltott száraz gumira, elveszítette a lehetőségét arra, hogy remekeljen ezen a futamon. Hamilton sorsa megpecsételődött, ám nem ő lenne Hamilton, ha nem tett volna meg végig mindent a jó helyezésért. Ráadásul ha még van egy-két kör a futamból, akkor vélhetően szerez is egy pontot. Rengeteg zseniális előzés után végül másdél másodperccel maradt el a nyolcadik helyen záró Heikki Kovalainentől.
Attól a finn versenyzőtől, aki hozzá hasonlóan rendkívül jól ment a futamon, és ha a csapat be nem hívja egy korai kerékcserére, akkor több pontot is szállt a gárdának. Így maradt az egy.
Miután Kimi Raikkönen kiütötte magát a futam elején -különben a kavicságyban is járt, ami a tv-közvetítésből talán ki is maradt- az élre Felipe Massa állt, Fernando Alonsóval a nyakán. A további meglehetősen kusza eseményeknek, és Raikkönen ébredésének köszönhetően aztán úgy tűnt, hogy Alonso a végére bajba kerülhet.
A finn versenyző ugyanis oly módon összeszedte magát, hogy már-már ott loholt Alonso nyakán, akit meg Massának sikerült idő közben leráznia. Azonban mire lőtávolba került volna, a Ferrari hidraulikája felmondta a szolgálatot, s Kimi Raikkönen búcsúzni kényszerült. Pedig a dobogós helyezést már senki nem vehette volna el tőle, s a második hely is sanszos volt. Ráadásul ismervén a végkifejletet, a látványos Massa féle lassulást is kihasználhatta volna, akkor pedig zsinórban a harmadik futamgyőzelmét ünnepelték volna. Így azonban „nem tört meg az átok", amire ő nagyon számított még a futamra készülve. A Nürburgring egyelőre olyan Raikkönennek, mint a kínai pálya volt Schumachernek.
Kiesése után, s Hamilton távollétének köszönhetően a harmadik hely egy igazi meglepetésnek volt várható, s így is lett. Mark Webber nagy harcban szerezte meg ezt az előkelő helyet, melyet Alexander Wurz ég az utolsó pillanatban is megpróbált elvenni tőle. Webber azonban kérlelhetetlen volt és majd két tizeddel korábban szelte át a célvonalat osztrák ellenfelénél.
Az ötödik hely David Coulthardé, a hatodik a Ralf Schumachert megsemmisítő Nick Heidfeldé, a hetedik Robert Kubicáé, míg a nyolcadik a már fentebb említett Heikki Kovalainené lett.
A futam után Lewis Hamilton már csak két ponttal vezeti a világbajnokságot Fernando Alonso előtt, akit Massa és Raikkönen követ a sorban. A következő megmérettetés a Hungaroringen lesz két hét múlva. A Magyar Nagydíj szokásához híven fordulópont lehet a világbajnokság tekintetében.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Gumi |
Hátrány |
1. |
Alonso |
McLaren-Mercedes |
(B) |
2ó06:26.358 |
2. |
Massa |
Ferrari |
(B) |
+ 8.155 |
3. |
Webber |
Red Bull-Renault |
(B) |
+ 1:05.674 |
4. |
Wurz |
Williams-Toyota |
(B) |
+ 1:05.937 |
5. |
Coulthard |
Red Bull-Renault |
(B) |
+ 1:13.656 |
6. |
Heidfeld |
BMW Sauber |
(B) |
+ 1:20.298 |
7. |
Kubica |
BMW Sauber |
(B) |
+ 1:22.415 |
8. |
Kovalainen |
Renault |
(B) |
+ 1 Kör |
9. |
Hamilton |
McLaren-Mercedes |
(B) |
+ 1 Kör |
10. |
Fisichella |
Renault |
(B) |
+ 1 Kör |
11. |
Barrichello |
Honda |
(B) |
+ 1 Kör |
12. |
Davidson |
Super Aguri-Honda |
(B) |
+ 1 Kör |
13. |
Trulli |
Toyota |
(B) |
+ 1 Kör |
Leggyorsabb kör: Massa, 1:32.853
Kiesettek:
Versenyző |
Csapat |
Gumi |
Kör |
Raikkonen |
Ferrari |
(B) |
36 |
Sato |
Super Aguri-Honda |
(B) |
20 |
R.Schumacher |
Toyota |
(B) |
19 |
Winkelhock |
Spyker-Ferrari |
(B) |
15 |
Button |
Honda |
(B) |
3 |
Sutil |
Spyker-Ferrari |
(B) |
3 |
Rosberg |
Williams-Toyota |
(B) |
3 |
Speed |
Toro Rosso-Ferrari |
(B) |
3 |
Liuzzi |
Toro Rosso-Ferrari |
(B) |
3 |
|