Alonso és a Michelin leiskolázta a mezőnyt Sanghajban
Fernando Alonso fantasztikus teljesítményt nyújtva megszerezte a pole pozíciót a Kínai Nagydíj időmérő edzésén, amit a Michelin fölényesen uralt az esőben. Michael Schumacher bravúrosan mentette a menthetőt, de így is csak 6. lett.
A Renault tökéletes munkával kihasználta a Michelin elsöprő fölényét a Kínai Nagydíj esős időmérő edzésén, amelyen Fernando Alonso saját csapattársát, Giancarlo Fisichellát is könnyedén legyőzte a pole pozícióért folytatott harcban.
Bár délelőtt, amikor csak részben volt vizes a pálya, a gumiszállítók közötti erőviszonyok még kiegyenlítettnek tűntek, most gyakorlatilag öt perc után nyilvánvalóvá vált, hogy a Michelin és a Bridgestone ezúttal két külön ligában versenyez. Alonso mindhárom etapban megszerezte az 1. helyet, és egy ártalmatlan kicsúszást átvészelése után ő lett az egyetlen, aki 1:44 alá tudta szorítani a köridőt.
Sokáig úgy tűnt, a Bridgestone teljesen kiszorul a rajtrács öt sorából, Michael Schumachernek azonban valahogy sikerült beverekednie magát a 6. helyre, sőt, a döntő fordulóban mindössze 0.272 másodperccel maradt le a képzeletbeli dobogóról - jóllehet, az üzemanyagszintekről egyelőre nincsenek információink.
A 3. rajtkockát Rubens Barrichello hódította el, aki a gyakori kicsúszásokkal tarkított edzésen ezredmásodpercre azonos köridőt autózott hondás csapattársával, Jenson Buttonnal. Az 5. helyre Kimi Räikkönen kormányozta be a McLarent, szűk 0.019 másodpercet verve Schumacherre.
Mivel a vasárnap délutáni időjárás továbbra is kérdőjeles, a küzdelem három fordulóval az idény vége előtt továbbra is nyitott maradt. A Renault-nak azonban lélektanilag mindenképpen biztatást jelent, hogy Alonso, aki legutóbb a júniusi Kanadai Nagydíjon rajtolhatott az élről, hosszú szünet után visszatért a pole-ba.
Az első etap
Az edzés kitartóan szakadó esőben vette kezdetét, ezért szinte a teljes mezőny azonnal kihajtott a pályára, hogy a versenyzők még a lehető legkedvezőbb körülmények között tehessék meg a mért körüket.
Csak a Ferrari, a Renault és a BMW-Sauber párosa maradt a boxban, de hamarosan Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella is követte a többieket. Kimi Räikkönen volt az első, aki megkezdett egy gyors kört, 1:46.048-as mércét állítva fel a többiek számára.
Button 1.4 másodperccel lassabb volt nála a Hondával, a két Renault azonban a 6. percben leiskolázta a mezőnyt: Fisichella 1:44.714, Alonso 1:44.128 alatt teljesítette a körét, miközben Michael Schumacher is kigurult a Ferrari garázsából.
A 8. percben Rubens Barrichello megpördült, de folytatni tudta a körözést, Mark Webber elfékezte magát az egyik egyenes végén, és Räikkönen is lesodródott a pályáról. Schumacher eközben 1:47.716-es körrel nyitott, ami a 12. helyre volt elég, de még így is ő volt a leggyorsabb a Bridgestone versenyzői közül.
Négy perccel az etap vége előtt Tiago Monteiro autója megállt, és mivel Spyker-Midlandje rossz helyen ragadt a pálya szélén, az edzést piros zászlóval megszakították.
Az újraindítás után még 3 perc 9 másodperc volt hátra, és a pályán azonnal tumultus alakult ki. Javítani azonban szint senki nem tudott, és a mezőnyt látványosan két külön klikkre osztották a gumiszállítók: az első 12 helyen a Michelin versenyzői végeztek, és csak mögöttük következett a Bridgestone 10 pilótája.
Alonso és Fisichella mögött, a 3. helyen Pedro de la Rosa zárta az edzést, aki megelőzte Kimi Räikkönent, míg az 5. a már délelőtt is remeklő Tonio Liuzzi lett a Toro Rossóval. A Bridgestone táborából csupán a két Ferrari és a két Williams jutott tovább a második fordulóba.
A második etap
A levegő hőmérséklete immár 20 fokra csökkent, és a Renault-kon, valamint Kimi Räkkönenen kívül mindenki hamar elhagyta a garázsát.
David Coulthard 1:50.428-as körrel nyitotta a sort, de őt hamarosan megelőzte Mark Webber és Jenson Button, majd Michael Schumacher és Felipe Massa is, aki már 1:46.882-vel állt az élre. Pedro de la Rosa azonban hamar átvette tőle a vezetést, 0.109 másodpercet verve a Ferrarira.
A Toro Rosso párosa, Scott Speed és Tonio Liuzzi gyors egymásutánban kipördült, majd a zuhogó esőben Alonso és Fisichella is lecsúszott az aszfaltról. Fisichella, aki az 1-es kanyart rontotta el, alig tudott kikecmeregni a kavicságyból.
Ekkor, a 9. percben már Button állt a tabella élén, mögötte pedig a két Ferrari foglalt helyet, azt sugallva, hogy a sokat romló pályaviszonyok között a Bridgestone már valamelyest versenyképesebb a Michelinhez képest.
Alonso azonban 1:44.123-mal így is könnyedén az első helyre repítette a Renault-t, majd hamarosan Fisichella is fölzárkózott mögé, miközben Barrichello ismét bemutatott egy látványos piruettet.
Két perccel az etap vége előtt Robert Doornbos kiszorította a továbbjutók közül Schumachert, majd Nick Heidfeld és Tonio Liuzzi is beverekedte magát a Ferrari elé. Alonso 1:43.951-re javította az eredményét, bár az első helye nem forgott veszélyben.
Schumacher az utolsó pillanatban egy 1:45.660-as erőfeszítéssel betornázta magát a legjobb tíz közé, így ő lett az egyetlen bridgestone-os, aki továbbléphetett a döntő etapba.
Alonso és Fisichella ismét könnyedén elfoglalta az első két helyet, míg a 3. ezúttal Jenson Button lett, aki mögé a fináléban Nick Heidfeld tornázta fel a BMW-Sauber autóját. Pedro de la Rosa ismét gyorsabbnak bizonyult Kimi Räikkönennél, míg a Red Bull részéről a versenyzőként most debütáló Robert Doornbos-nak sikerült a továbbjutás, David Coulthardnak nem.
A harmadik etap
A döntőben szokás szerint azonnal mindenki kihajtott a pályára, hogy megkezdje a benzin égetését, és a két Renault kapásból gyorsabb volt a többieknél.
Fisichella egyetlen kör után visszament a boxba, mielőtt a 6. percben Räikkönen McLarenjéről menet közben letört a jobb oldali visszapillantó tükör, amit aztán Button eltrafált, majd Fisichella is áthajtott rajta.
A 8. percben de la Rosa, majd röviddel ezután Räikkönen is meglátogatta szerelőit a boxban új gumikért, Buttonnak pedig le is kellett cserélni az orrkúpját a tükörrel történt ütközés miatt. Közben Schumacher, Heidfeld és Barrichello is járt a boxban, ahova a még mindig az élen álló Alonso csak 4 perccel a leintés előtt látogatott ki először.
De la Rosa az utolsó körében megpördült, Alonso viszont 1:44.360-nal fölényesen megerősítette vezető helyét, míg Schumacher egy utolsó erőfeszítéssel feltornázta a Ferrarit az 5. helyre, ahonnan Räikkönen néhány pillanattal később visszaszorította a hatodiknak.