Schumacher nyert, Alonso szenvedett, de ötödik
Lehetséges, hogy a tavalyi Bridgestone futam valóban hatalmas előnyt jelentett a japán gumigyártó cég partnercsapatainak a vasárnapi nagydíjon, hiszen autóik igen komoly erőfölényben voltak. Még a Toyota is, amely csapat egyébként a versenyen való szenvedéséről híres. De ne menjünk ennyire előre, hiszen ezúttal a rajt is több ponton szolgált izgalmas pillanatokkal.
Azzal kezdődött, hogy Michael Schumacher a 2000-res Magyar GP óta ritkán rajtol jól, és ezt ma is sikerült bebizonyítania, amivel jócskán magára húzta a többieket. Felipe Massa a második helyről rajtolva a belső íven szépen elment, de míg Schumacher Fisichellát „marasztalta", Alonso majdnem körbeautózta.
A spanyol szenzációs indulását, és remek támadását azonban vesztett helyzetből Schumacher visszaverte. Ám ekkorra hátrébb is elszabadult a pokol. Christian Klien indította az első turnust azzal, hogy nekiment Mark Webbernek, a másodikban pedig Juan Pablo Montoya lehetett a ludas, aki ráfutott csapattársa, Kimi Raikkönen autójára, s ezzel egy láncreakciót indított el. Kiesett a két McLaren, valamint Scott Speed és a valóban hatalmasat bukfencező Nick Heidfeld. Sőt ez utóbbiba belekeveredett még Jenson Button is, bár tudta folytatni a versenyt, később az autója füstölni kezdett, majd ki is állt.
Ezek után úgy tűnt, a tavalyi fiaskó megismételhető önerőből is, hiszen már az első kanyarokat követően leamortizálódott majdnem a mezőny fele.
A Safety Car-t természetesen beküldték, és amikor kiment, Schumacher megint elaludni látszott. Massa az élen jókora előnnyel érkezett a biztonsági autó nélküli célegyenesbe. Mögötte lemaradva Schumacher, majd Alonso, Fisichella, Barrichello, Villeneuve és Ralf Schumacher.
A két Ferrari rövid időn belül elszakadt a mezőnytől, ám a Renaultnál láthatóan nem votl egyértelmű a sorrend. Alonso vezet a világbajnokságban, ám Fisichella láthatóan sokkal jobb formában volt ezúttal. Míg a spanyol csúszkált a pályán, az olasz szépen támadta az íveket.
Néhány kör után, amikor már a Ferrarik nyolc másodpercre voltak az ellenfeleiktől, végül Alonso elengedte Fisichellát, aki ezek után arra buzdítottak, hogy kapja el az élenállókat.
Erre látszólag meg is volt az esélye, hiszen hamar megfutotta a leggyorsabb kört, de miután ekkor a fülére szóltak, hogy nyomja gyorsabban, nagy igyekezetében inkább lassabb volt, mint, hogy felzárkózott volna.
Az első kerékcseréig maradt is ez a sorrend, ám ez után a két Ferrari helyet cserélt, s miután Schumacher az élre állt, meg is mutatta, hogy miért is nyert annyi világbajnokságot. A saját tempóját autózva egyre jobban kezdett elszakadni csapattársától, Felipe Massától, aki egy évvel ezelőtt csak ritkán kapott ki világbajnok csapattársától, Jacques Villeneuve-től. A kanadai egyébként kisvártatva el is búcsúzott a versenytől egy technikai probléma után.
A Ferrarisok helycseréjét követően egyre inkább tisztázódni látszott az előnyük, melyre láthatóan senki, még a harmadik helyen autózó Giancarlo Fisichella sem lehetett veszélyes. Őrá azonban annál inkább az volt Jarno Trulli, aki ezúttal egy kerékcserés taktikát választott, miután az időmérőn elszenvedett technikai problémája miatt a boxból rajtolhatott.
Végül azonban Fisichellát nem sikerült elkapnia. Csupán egy-két másodperc hiányzott a csodához, de így is hatalmasat villantott, hiszen megelőzte Fernando Alonsót, aki így az ötödik helyre szorult. Sőt, kisvártatva még Ralf Schumacher is megérkezett a spanyol elé, de a német versenyző Toyotáját megállította egy műszaki probléma, s így Alonso ismét az ötödik helyen találta magát.
Aztán ezt a sorrendet meg is tartották egészen a befutóig. Még a mezőny végére maradt egy kis csata, méghozzá Vitantonio Liuzzi és Nico Rosberg között. A Williams versenyzője volt előrébb, ám Liuzzi miután beérte, a célegyenesben megtámadta, és át is vette a jobb helyett a fiatal versenyzőtől. Rosberg azonban nem adta magát olyan könnyen.
A belső ívre húzódott, de miután Liuzzi így is elment mellette, hirtelen kitört mögüle a külső ívre, és majdhogynem sikerült is az ellencsapás. A helyzet pikantériáját az is fokozza, hogy miután annyian kiestek a versenyből, ez a csata az utolsó, még megszerezhető pontért folyt.
Az élen autózók persze erről mit sem tudtak. Michael Schumacher biztos kézzel robogott a cél felé, és 73 kör megtétele után át is szelte elsőként a célvonalat. Mögötte Massa és Fisichella jött be, akik követhették a dobogóra.
Ezzel Schumacher 19 pontra csökkentette hátrányát a Renault háziversenye, vagyis a Francia nagydíj előtt, mely két hét múlva, július 16-án kerül megrendezésre.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Gumi |
Hátrány |
1. |
M.Schumacher |
Ferrari |
(B) |
1ó34:35.199 |
2. |
Massa |
Ferrari |
(B) |
+7.984 |
3. |
Fisichella |
Renault |
(M) |
+16.595 |
4. |
Trulli |
Toyota |
(B) |
+23.604 |
5. |
Alonso |
Renault |
(M) |
+28.410 |
6. |
Barrichello |
Honda |
(M) |
+36.516 |
7. |
Coulthard |
Red Bull-Ferrari |
(M) |
+1 Kör |
8. |
Liuzzi |
Toro Rosso-Cosworth |
(M) |
+1 Kör |
9. |
Rosberg |
Williams-Cosworth |
(B) |
+1 Kör |
Kiesettek
R.Schumacher |
Toyota |
(B) |
65 |
Albers |
MF1-Toyota |
(B) |
38 |
Villeneuve |
BMW-Sauber |
(M) |
24 |
Monteiro |
MF1-Toyota |
(B) |
10 |
Sato |
Super Aguri-Honda |
(B) |
7 |
Button |
Honda |
(M) |
4 |
Raikkonen |
McLaren-Mercedes |
(M) |
1 |
Heidfeld |
BMW-Sauber |
(M) |
1 |
Montoya |
McLaren-Mercedes |
(M) |
1 |
Webber |
Williams-Cosworth |
(B) |
1 |
Speed |
Toro Rosso-Cosworth |
(M) |
1 |
Klien |
Red Bull-Ferrari |
(M) |
1 |
Montagny |
Super Aguri-Honda |
(B) |
1 |
Leggyorsabb kör: M.Schumacher, 1:12.719
|